14 April 2013

Fitnah Dunia

3 bulan tak menulis. Konon sibuk, sebenarnya malas. Hari ini terdetik hendak menulis, tangan mencapai laptop. Suis dibuka dan mula menaip. Tak tahu apa yang hendak di catat. Jam menunjukkan 3.30 pagi. Mata masih belum pejam. Baring di atas tilam, pusing ke kanan dan kiri. Bangun, duduk dan baring kembali. Tak tahu apa masalah. Rasanya ini kali pertama sepanjang di Jodan, waktu malam sangat terganggu.

 Pukul 4 pagi, masih lagi dalam keadaan yang sama. Cuba bangun untuk ambil wuduk dan menunaikan solat 2 rakaat. Terhoyong hayang dah macam orang mabuk. Tepat jam 8 pagi, terpaksa buat keputusan 3 kelas pada hari ini dilepaskan lagi. Bila badan tak sihat, rasa mula dekat dengan Allah. Waktu inilah, mula nak berfikir bahawa Tuhanlah segala-galanya. Sungguh manusia sangat leka. Apapun semuanya adalah kafarah dosa. Senyum =)

 -------------------------------------------------------------------------------------------

 Demi sesungguhnya, adalah bagi kamu pada diri Rasulullah (s.a.w) itu contoh ikutan yang baik, iaitu bagi orang yang sentiasa mengharapkan keredaan ALLAH dan (balasan baik) hari akhirat, serta ia oula menyebut dan mengingati ALLAH banyak-banyak (dalam masa susah dan senang) (Al-Ahzab : 21)

 Sambil mengintai-intai lamanan utama facebook melalui kaca ipad, macam-macam cerita yang terpampang. Maklumlah pilhanraya hanya beberapa minggu sahaja lagi. Membelek satu-persatu, buatkan kadang-kadang tersenyum, kadang-kadang marah & kadang-kadang sesak dada di buatnya. Herh!

 Rasulullah s.a.w diutuskan Allah s.w.t untuk menghidupkan hati-hati manusia supaya telinga mereka boleh mendengar kebenaran, aqal berfikir dengan baik dan mata dapat melihat kebesaran Allah (bukannya filem-filem lucah!)

 Namun, masih ramai yang memilih untuk menjadi pekak dan membutakan mata mereka terhadap kebenaran. Hati hitam pekat dan lebih keras daripada batu. Zahirnya Islam, tetapi yang sebenar mereka membenci Islam. Bersekongkol melemahkan kekuatan islam. 

Walaupun tidak dizahirkan secara terang-terangan, namun lakonan mereka dapat dihidu orang-orang beriman.

 Mereka lebih busuk daripada sekandang khinzir !

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons