23 March 2012

Jangan Jatuh Dalam Lubang Yang Sama Buat Kali Kedua



Ramai sahabat yang tanya, kenapa PAS tak mahu bersatu dgn UMNO ? Alasan mereka Allah yg Esa, Nabi yg sama, Quran yg satu, cuma lain bendera ja. Sehingga kami di gelar dengan pelbagai gelaran yang tak sepatutnya.  Kpd ustaz-ustaz, ahli politik, teman-teman yg cuba menyeru ke arah itu dgn alasan- Allah yg Esa, Nabi yg sama, Quran yg satu dll,  kami nk tanya , Abi Bakr r.h. dgn Abdullah b. Ubay sama bendera ke? Sama-sama solat, sama-sama hidup di zaman Rasulullah saw. Abi Bakr di bwh redha Allah, anak si Ubay di bwh murka Allah.

Islam mengajar supaya kita tidak jatuh ke dalam lubang yang sama untuk kali kedua. PAS pernah menyertai UMNO dlam pentadbiran kerajaan persekutuan .PAS 
berusaha melaksanakan Islam dalam pentadbiran dan berjaya membuat banyak perkara juga tetapi apabila kita mahu laksana Islam lebih jauh, pergeseran berlaku. Hasilnya, PAS di tendang keluar pada tahun 1978. Penaglaman yang lalu sudah cukup mendidik.

Tuan Guru Presiden telah menjelaskan
kenapa Pas tidak mahu bersama dengan Umno padahal Umno bertalu-talu berusaha mahu bersama Pas. Kita harap lepas ini ahli ahli PAS komited dengan perjuangan. Jangan samapi kita jatuh dlm lubang yang sama untuk kali kedua!

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons