19 January 2012

Penyakit Yang Bahaya




Bismillah

Ada penyakit yg sembuh dgn cepat, biiznillah. Ada penyakit yg ambil masa yg lama untuk sembuh. Ada penyakit yg Allah tambah lagi penyakit itu, makin sakit dan terus sakit, iaitulah penyakit hati golongan Munafiq. Firman Allah 'dalam hati mereka ada penyakit, lalu Allah tambah penyakitnya itu..' (Al-Baqarah 10).


Dalam ayat lain Allah
menceritakan ciri-ciri yang ada pada golongan ini. Firman Allah 'dan apabila di katakan pada mereka , Marilah (patuh) kpd apa yang di turunkan Allah dan kepada Rasul, nescaya engkau lihat orang-orang munafik menghalang engkau dengan sekuat-kuatnya” (61 An-Nisak)
Menjadi sifat mereka, bukan sekadar membenci perkara makruf, bahkan menjadi penghalang kepada gerak kerja Islam.



Mereka telah menyambung lidah Abdullah bin Ubai dan akan menghuni kerak-kerak neraka.. 'Sesungguhnya orang-orang munafik itu (ditempatkan) pada tingkat yang paling bawah dari neraka' (145 An- Nisak)




Mereka menolak kebenaran Islam, mempertikaikan Al-Quran dan sunnah dalam keadaan mereka menyedari akan kebenarannya.
Jiwa mereka masih dijajah. Belum dapat dimerdekakan sepenuhnya. Menjadi pak turut dan tukang angguk membela kezaliman. Demi dunia dan habuannya, mereka pejamkan mata mrk dari nyalaan neraka. Mereka melakonkan pelbagai watak. Ucapannya lebih manis dari gula. Menjerat manusia dengan ayat-ayat bombastik.Bagi mereka habuan dunia adalah segala-galanya walau terpaksa menggadaikan aqidah yang sebenar.

Semoga Allah memelihara kita dari penyakit bahaya sebegini.

Allahua'lam



0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best Web Hosting Coupons